ODCHUDZANIE – praktyczne porady pomogą ci schudnąć skutecznie

odchudzanie

Skuteczne odchudzanie – zaplanuj je!

Jeśli chcesz schudnąć bezpiecznie, zdrowo i skutecznie, powinnaś wiedzieć, jak zaplanować i zacząć odchudzanie.

Od odpowiedzi na te dwa pytania zależy twój sukces w odchudzaniu.

Zaprojektuj swój zdrowy i skuteczny proces odchudzania zgodnie z poradami z tego wpisu i ciesz się świetną figurą!

 

ODCHUDZANIE – JAK USPRAWNIĆ I PRZYŚPIESZYĆ TEN PROCES

Jeśli masz dość efektu jojo, braku motywacji do odchudzania i mizernych efektów, powinnaś zacząć odchudzać się z „głową”. Bardzo często odchudzamy się niejako przypadkowo, bez odpowiedniego przemyślenia całego procesu i dostosowania go do naszych potrzeb. Wzorujemy się na gotowych przepisach na „cudowne” diety, które zwykle mają się nijak do naszych indywidualnych potrzeb, a często także do… rzeczywistości. Czas z tym skończyć i zacząć planować indywidualny proces odchudzania.

 

CO POWINNAŚ PRZEMYŚLEĆ I PODDAĆ ANALIZIE, ZANIM ZACZNIESZ SWÓJ ZINDYWIDUALIZOWANY PROCES ODCHUDZANIA

  • Przeanalizuj swój sposób żywienia. Jak dużo i jak często jesz? Co gości na twoim stole? Co można zmienić z korzyścią dla twojego zdrowia i figury? Czego brakuje w Twojej diecie? Uzupełnij swój sposób odżywiania się o brakujące składniki – np. zwiększ ilość owoców i warzyw oraz ryb morskich i warzyw strączkowych.
  • Określ, jakie potrawy lubisz, a jakich nie znosisz. Bardzo często jest tak, że przestajesz stosować dietę odchudzającą, gdyż wzorujesz się na dietach z gazet, które nie uwzględniają twoich indywidualnych preferencji. To błąd, który powoduje, że jesz posiłki ze wstrętem, niechętnie, a w konsekwencji bardzo łatwo i szybko w końcu rezygnujesz z odchudzania. Do swojej diety wybieraj tylko te produkty i potrawy, które jesz ze smakiem. Ograniczy jednak ich ilość i zlikwiduj kaloryczny sposób przygotowywania – np. jedz  gotowane, a nie smażone. Dzięki temu nie zarzucisz diety z powodu niesmacznego jedzenia, a odchudzanie nie będzie ci się kojarzyło z ohydnymi smakami i wyrzeczeniami.
  • Scharakteryzuj swoją codzienną aktywność fizyczną. Jaki jest jej rodzaj, czas trwania intensywność i częstotliwość? Co tu można zmienić?
  • Wybierz te formy ruchu, które sprawiają ci przyjemność. Bardzo wiele osób cierpi na syndrom słomianego zapału w przypadku aktywności fizycznej, gdyż wybiera taką, której nie lubi. Nie znosisz siłowni? Może wybierz się na zumbę. Bieganie cię męczy? Urządzaj sobie codziennie godzinny, wesoły taniec – w przyjemny i spontaniczny sposób spalisz sporo kalorii. Mdli cię na myśl o pływaniu? Może polubisz gry zespołowe, na przykład koszykówkę. Męczy cię aerobik? Może lubisz długie spacery po lesie. Odnajdź swój ulubiony sport lub inną aktywność ruchową i korzystaj właśnie z niej.
  • Określ swoje słabości. Nie ukrywajmy, nie jesteśmy ludźmi z kamienia, większość z nas ma swoje drobne lub większe słabości. Sprawdź, które Cię kuszą i zamień je na zdrowe. Np. jeśli nie potrafisz się oprzeć słodyczom, może zamienisz je na owoce lub pyszny jogurt. Jeśli sobie nie odmawiasz tego, co smaczne, ale to, co tuczące zamieniasz na zdrowe i niskokaloryczne, łatwiej opanujesz swoje niezdrowe nałogi.

Powodzenia!

Marta Pyrchała-Zarzycka

www.kosmetyka-fitness.pl

www.astrosalus.pl

www.magia-zycia.com.pl

www.sukces-biznes.pl

Leave a reply