SEKRETY SKUTECZNEGO ODCHUDZANIA – czego unikać i jak postępować

odchudzanie

Poznaj zasady skutecznego odchudzania się w 3 krokach

Wiosna coraz bliżej, a zimowe sadełko nadal przeszkadza.

Warto rozpocząć odchudzanie.

Co zrobić, aby było skuteczne?

Poznaj zasady efektywnego odchudzania się w zaledwie trzech krokach.

Chudnij skutecznie i sukcesywnie!

 

OPANUJ TRZY KROKI, ABY CHUDNĄĆ SKUTECZNIE

SKUTECZNE ODCHUDZANIE – KROK PIERWSZY – PRZYGOTUJ SIĘ DO ODCHUDZANIA

Żadna bitwa nie została nigdy wygrana bez stosownego przygotowania. Nie oczekuj więc, że wygrasz z nadprogramowym tłuszczem, jeśli zaniedbasz tę sprawę.

Co zrobić, aby dobrze przygotować się do procesu odchudzania?

  • Zapytaj siebie, dlaczego chcesz schudnąć. Odpowiedź na to pytanie określi rodzaj twojej motywacji. Ponadto ta wiedza będzie także stanowić wyznacznik pokazujący, jaki procent tego celu zostanie przez ciebie osiągnięty. Przypominaj sobie o swoim celu codziennie. Jeśli jest nim zmieszczenie się w spodnie z ostatnich wakacji, powieś je w widocznym miejscu.
  • Ogranicz wpływ negatywnych emocji na twoje odchudzanie. Nie od dziś wiadomo, że my, kobiety bardzo często reagujemy na stres i niepowodzenia objadaniem się słodkościami. Jeśli jest to i twój problem, sporządź listę czynności, które poprawią ci nastrój w trudnych chwilach, a tym samym odwiodą od rzucania się na czekoladowy tort. Może to być np. zabawna komedia, książka czy taniec. Postanów sobie korzystać z nich, zamiast ze swoich zwykłych „czynników odstresowujących”.
  • Trenuj powolne spożywanie pokarmów. Ośrodek głodu i sytości wysyła sygnał świadczący o najedzeniu się dopiero po jakimś czasie. Jeśli jesz szybko, niestety zjadasz ilości jedzenia ponad swoje naturalne potrzeby. Jeśli będziesz jeść powoli, najesz się szybciej, dzięki czemu zjesz mniej. Taka strategia sprzyja zdrowemu odchudzaniu się i to bez zbędnych wyrzeczeń.
  • Zaakceptuj fakt, że w pewnym momencie proces chudnięcia będzie wolniejszy lub nawet na jakiś czas się zatrzyma. I nie rezygnuj z diety i ćwiczeń tylko z jego powodu!
  • Załóż dzienniczek odchudzania się. Pisz w nim, co i w jakiej ilości zjadłaś oraz opisuj swoją aktywność fizyczną. Ponadto zapisuj także stracone kilogramy.
  • Zdecyduj, jaką dietę i formę ruchu wybierasz. Co do ruchu, warto określić kilka rodzajów aktywności fizycznej, aby gimnastyka się nie znudziła. Jeśli zaś chodzi o dietę, to pamiętaj, nie musisz rezygnować z wielu kalorycznych przekąsek. Wystarczy tylko zmniejszyć ich ilość. Jeśli pozbawisz się wszystkiego, co uznajesz za smaczne i wybierzesz zdrowe, ale niemiłe dla twojego podniebienia produkty, to jest więcej, niż pewne, że szybko porzucisz dietę.
  • Wybierz datę rozpoczęcia działań odchudzających i zastosuj się do niej.

 

SKUTECZNE ODCHUDZANIE – KROK DRUGI – STRATEGIA ROBIENIA ZAKUPÓW

Ileż to razy zdarzyło ci się, że podczas zakupów kupiłaś jakiś kaloryczny, zbędny przysmak. Jak tego unikać w przyszłości?

  • Kupuj tylko produkty, na które się zdecydowałaś w poprzednim kroku.
  • Pamiętaj o piramidzie zdrowego odżywiania się i się do niej stosuj. Jeśli bowiem wybierzesz bardzo rygorystyczną dietę, pozbawisz się wielu składników potrzebnych dla zdrowia i prawidłowego odchudzania się. Takie działanie zaś jest pozbawione sensu.
  • Korzystaj z listy zakupów i się jej trzymaj.
  • Nie rób zakupów, kiedy jesteś głodna. Istnieje wtedy zbyt duże prawdopodobieństwo, że w twoim koszyku zakupowym wyląduje coś niezdrowego i bardzo kalorycznego.
  • Nagradzaj siebie zdrowym, niskokalorycznym, wysokiej jakości pożywieniem za utrzymywanie diety. Marzyłaś o sushi lub kawiorze? Zasłużyłaś na odrobinę kulinarnego szaleństwa.

 

SKUTECZNE ODCHUDZANIE – KROK TRZECI – DOWIEDZ SIĘ, JAK UNIKAĆ PUŁAPEK W SKLEPACH I RESTAURACJACH

joga10Sklepy i restauracje są pełne kuszących do objadania się pułapek. Jak je rozpoznać i ich unikać? Poniżej znajdziesz kilka porad.

  • Zrezygnuj z kupowania i jedzenia miniporcji. Te małe, zbożowe batoniki wydają ci się nieszkodliwe? Jesz ich więcej. To pułapka, której warto unikać.
  • Mądrze korzystaj z barów i restauracji. Badania naukowe wykazały, że jedząc w tego typu miejscach, mamy nieprawidłową świadomość kaloryczności zamawianych potraw. Zaniżamy jej wartość nawet o 20%. To kolejna pułapka. Jak sobie z nią poradzić? Podziel się porcją z odchudzającą się koleżanką, zamów danie na wynos i zjedz je, jako dwa posiłki albo skorzystaj z porcji dla dzieci.
  • Wyłącz komputer i telewizję, kiedy jesz. Jeśli masz zwyczaj jadać czytając lub oglądając film, zjadasz znacznie więcej – nawet 130% więcej! – na dodatek niezbyt będąc  tego faktu świadomą. Zmień ten zwyczaj.
  • Pomagaj sobie w dyscyplinie. Nie kupuj na zapas, nie trzymaj smakołyków na widoku, aby uniknąć szkodliwego kuszenia. Porcje nakładaj w kuchni, nie zabieraj ze sobą waz czy salaterek z potrawami.

Opanuj te trzy kroki i odchudzaj się zdrowo i sukcesywnie!

Marta Pyrchała-Zarzycka

www.astrosalus.pl

www.kosmetyka-fitness.pl

www.magia-zycia.com.pl

Leave a reply