BIERZEMY POD LUPĘ DIETY: DZIŚ DIETA SOUTH BEACH I BEZMĄCZNA

DIETA SOUTH BEACH I BEZMĄCZNA

Dieta South Beach i bezmączna – która lepsza?

Część druga artykułu „Bierzemy pod lupę diety”.

Tu: dieta bezmączna i dieta south beach.

Którą wybrać?

Poznaj wady, zalety i skuteczność diety south beach i diety bezmącznej i dokonaj najlepszego dla siebie wyboru.

Odchudzaj się z głową!

DIETA BEZMĄCZNA

W diecie bezmącznej rezygnujemy ze wszystkich mącznych artykułów. Odrzucamy więc na przykład:

  • makarony,
  • ziemniaki,
  • kasze,
  • pieczywo.

Zamiast nich stosuje się więcej białkowych produktów. Należy pić minimum 2 litry wody niegazowanej i zieloną herbatę.

Na tej diecie można schudnąć 6-8 kilogramów w ciągu jednego miesiąca.

 

DIETA BEZMĄCZNA PLUSY

  • dość szybko i sporo się chudnie,
  • nie trzeba liczyć kalorii,
  • zbędne jest odmierzanie porcji.

 

DIETA BEZMĄCZNA MINUSY

  • nie daje wystarczającej ilości energii z węglowodanów,
  • w produktach z pełnego ziarna, które są zakazane w tej diecie jest wiele potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania witamin i minerałów, których w wyniku tej diety zaczyna organizmowi brakować,
  • nadmierna podaż pokarmów białkowych wynikająca z tego rodzaju diety jest niekorzystna dla zdrowia,
  • nie każdy potrafi zrezygnować z produktów zakazanych w tej diecie.

 

DIETA SOUTH BEACH

Dieta South Beach składa się z trzech etapów:

  • fazy wstępnej, która trwa dwa tygodnie,
  • fazy środkowej,
  • fazy końcowej, którą  kontynuujemy do czasu uzyskania upragnionych efektów.

W fazie pierwszej rezygnujemy ze słodyczy, nabiału (poza białym serem), ziemniaków, owoców i pieczywa. Ponadto unika się kawy, herbaty, coli, pepsi i alkoholu.

W fazie drugiej możemy już spożywać owoce i produkty z pełnego ziarna i nabiał z niską zawartością tłuszczu, ale nadal unikamy produktów z niskim indeksem glikemicznym oraz tłustych. Faza trwa do momentu, kiedy osiągniemy interesującą nas wagę.

W ostatniej fazie możemy jeść szybo ograniczając lub rezygnując na zawsze z niezdrowych przekąsek.

 

DIETA SOUTH BEACH PLUSY

  • brak efektu jojo,
  • można dzięki niej (poza pierwszą fazą) zbilansować stosowne posiłki zawierające potrzebne dla zdrowia składniki,
  • nie jest rygorystyczna,
  • pomaga trwale zmieniać nawyki żywieniowe na korzystne dla zdrowia.

 

DIETA SOUTH BEACH MINUSY

  • pierwsza faza może powodować niedobory pokarmowe,
  • chudnie się dość powoli (ale za to bezpiecznie i stale),
  • trzeba stale sprawdzać indeks glikemiczny.

WNIOSKI: dla zdrowia pierwszą fazę diety South Beach można pominąć i zacząć dietę od fazy środkowej.

Marta Pyrchała-Zarzycka

www.kosmetyka-fitness.pl

www.astrosalus.pl

www.magia-zycia.com.pl

Leave a reply