BIERZEMY POD LUPĘ DIETY. DZIŚ: DIETA 1200 KALORII I KOPENHASKA

odchudzanie, dieta

Dieta 1200 kalorii czy kopenhaska – którą wybrać?

Już wkrótce zawita do nas wiosna. Będziemy chciały zrzucić zimowy tłuszczyk.

Kolorowe magazyny zaczną nas bombardować informacjami o „cudownych” dietach odchudzających. Ulegną odświeżeniu też stare, dobrze znane i często stosowane diety.

Która jest zdrowa, a która niesie ze sobą zagrożenia?

Jaki jest poziom skuteczności tych diet?

Którą dietę wybrać?

Na to pytanie odpowiem w tym wpisie. Dziś: dieta kopenhaska i dieta 1200 kalorii.

 

DIETA KOPENHASKA

Dieta kopenhaska jest dietą bardzo rygorystyczną. Przykładowo standardowe śniadanie w tej diecie to tylko kubek kawy z kostką cukru. Ponadto jakiekolwiek odstępstwo od zaleceń w tej diecie zniweczy wszelkie wcześniejsze wysiłki.

Dieta ta stosowana zbyt krótko nie przyniesie efektów, zbyt długo zaś może powodować choroby z wyniszczenia i niedoborów.

W diecie tej należy spożywać posiłki o stałych porach oraz pić codziennie co najmniej 2 litry wody.

Nie wolno stosować tej diety częściej, niż raz na dwa lata.

Są 3 posiłki w tej diecie i są one bardzo małe. Nie da się więc będąc na niej stworzyć wartościowego posiłku.

Posiłki należy przyjmować o stałej porze.

 

DIETA KOPENHASKA PLUSY

  • szybko uzyskuje się efekt odchudzający,
  • posiłki są proste i można je szybko zrobić.

 

DIETA KOPENHASKA MINUSY

  • jest bardzo rygorystyczna,
  • stosowana dłużej wyraźnie wyniszcza organizm,
  • już podczas pierwszych dwóch tygodni obserwuje się u stosujących ten rodzaj diety  niedobór witamin i składników mineralnych,
  • duże ryzyko efektu jojo,
  • w rzeczywistości utrata wagi przy stosowaniu tej diety jest związana z utratą tkanki mięśniowej (co powoduje brak jędrności, a przecież jędrność = młodość) oraz wody. Spalona zostaje jedynie niewielka ilość tkanki tłuszczowej,
  • wystarczą małe odstępstwa od tej diety, a nie przyniesie ona skutków.

WNIOSKI: dieta ta jest szkodliwa dla zdrowia i nie powinna być stosowana.

 

DIETA 1200 KALORII

Dieta 1200 kalorii polega na spożywaniu dowolnych produktów, byle ich kaloryczność była na poziomie do 1200 kalorii. W przypadku stosowania tej diety zjada się 5 niewielkich posiłków w ciągu dnia, najlepiej o stałej porze.

 

DIETA 1200 KALORII PLUSY

  • łatwo można zbilansować takie posiłki, aby zawierały wszystkie niezbędne składniki pokarmowe,
  • chudnie się dość szybko (a jeszcze szybciej przy zwiększonej aktywności fizycznej),  zdrowo, bezpiecznie i systematycznie.

 

DIETA 1200 KALORII MINUSY

  • trzeba liczyć kalorie,
  • należy odmierzać porcje,
  • na początku można mieć problemy z uczuciem głodu.

W kolejnym wpisie napiszę o wadach i zaletach diety bezmącznej i South Beach.

Marta Pyrchała-Zarzycka

www.kosmetyka-fitness.pl

www.astrosalus.pl

www.magia-zycia.com.pl

Leave a reply