ODCHUDZANIE – 13 CZYNNIKÓW, KTÓRE JE UTRUDNIAJĄ – zlikwiduj je!

odchudzanie

Poznaj czynniki, które utrudniają odchudzanie i usuń je!

Starasz się zrobić wszystko, aby zrzucić zbędne kilogramy.

Niestety, wciąż efekty twojego odchudzania są mizerne.

Może poddajesz się czynnikom, które przeszkadzają ci w odchudzaniu?

Poznaj je i wyeliminuj i odchudzaj się skutecznie!

 

13 CZYNNIKÓW KTÓRE UTRUDNIAJĄ ODCHUDZANIE

  • Ćwiczenia bez diety – jeśli trenujesz, ale dostarczasz więcej kalorii, niż pozwala ci spalić twój codzienny wysiłek fizyczny, nie licz na efekty.
  • Dieta bez ćwiczeń – niestety, taki sposób odchudzania sprzyja efektowi jojo po powrocie do normalnego sposobu odżywiania.
  • Niecierpliwość – uświadom sobie, że nie przytyłaś w ciągu tygodnia, nie licz więc na to, że schudniesz zdrowo 10 kilogramów w ciągu 7 dni. Odchudzanie to proces, który musi trwać.
  • Brak samokontroli – jeśli wciąż folgujesz swoim niezdrowym chętkom, nic dziwnego, że nadal zmagasz się z nadprogramowymi kilogramami. Zamień swoje niezdrowe przekąski na smaczne, ale niskokaloryczne i uwolnisz się od tego problemu i przyśpieszysz swoje odchudzanie.
  • Zmiana stylu życia. Wystarczy, że zamienisz swój codzienny sok z marchwi  na pepsi lub inny słodki napój, a w ciągu roku przybierzesz kilka kilogramów. Zwróć więc uwagę na każdą zmianę w sposobie odżywiania, którą wprowadzasz, a twoje odchudzanie będzie skuteczniejsze.
  • Zmiana rozkładu posiłków – żołądek jest najsilniejszy między godziną 7, a 9 i wtedy powinnaś zjeść solidny, pierwszy posiłek. Najsłabszy jest 12 godzin później, nie powinnaś go wówczas przeciążać. Jeśli postępujesz inaczej, podjadasz w nocy, nie licz na figurę modelki.
  • Zmiana częstotliwości posiłków – pamiętaj, posiłki należy spożywać 5 razy dziennie. Wtedy „podkręcasz” swoją przemianę materii. Jeśli jadasz tylko 3 razy dziennie, ograniczasz swoje spalanie, a przez to proces twojego odchudzania się wydłuży.
  • Nie wysypianie się – ten czynnik może sprzyjać zwolnieniu przemiany materii, co nie sprzyja odchudzaniu.
  • Stres – udowodniono naukowo, że stres zaburza funkcjonowanie ośrodka głodu i sytości, co sprzyja nadwadze. Relaksuj się więc codziennie. Zyskasz dzięki temu zdrowie, dobry nastrój i zgrabną figurę.
  • Porównywanie się do modelek. Porównywanie się z modelkami na wiele kobiet wpływa demotywująco, gdyż uznają one, że nigdy nie będą wyglądać jak panie z kolorowych czasopism. I mają rację. Modelki na okładkach magazynów to nie są prawdziwe kobiety. Znajomy w programie graficznym „odchudza” szczupłe modelki aż o 1/3. Ty jesteś prawdziwa, zapomnij więc o wyglądzie nie istniejącej kobiety i nie przejmuj się takimi zdjęciami, bo nie maja one nic wspólnego z rzeczywistością.
  • Piętnowanie nadwagi – badania wykazują, że krytyka rodziny czy lekarzy wywołuje efekt odwrotny od oczekiwanego – zamiast wziąć się za dietę i ćwiczenia, zaczynamy podjadać, aby rozładować napięcie. Jeśli negatywna ocena twojej figury tak na ciebie wpływa, porozmawiaj o tym z rodziną. Zwiększysz wtedy szanse na uniknięcie tego czynnika w przyszłości.
  • Podjadanie – jeśli już musisz podjadać, rób to do godziny 19 i tylko w zdrowy sposób. Np. zjedz niskokaloryczny owoc albo jogurt. Dzięki temu unikniesz tej częstej pułapki odchudzania.
  • Brak motywacji. Jeśli nie piękna figura nie jest dla ciebie wystarczającym motywatorem, wymyśl inny. Np. dzień w spa albo kupno farb do malowania na płótnie, o których zawsze marzyłaś. Nagrody wspierają odchudzanie.

Przeanalizuj,czynniki, które utrudniają ci odchudzanie i zlikwiduj je, a zwiększysz efekty swojego odchudzania.

Marta Pyrchała-Zarzycka

www.kosmetyka-fitness.pl

www.astrosalus.pl

www.magia-zycia.com.pl

www.sukces-biznes.pl

Leave a reply