Artykuł, którego szukałaś

PODARUJ SOBIE TROCHĘ RUCHU


Sama dieta nie wystarczy, aby utrzymać organizm w pełnym zdrowiu. Potrzebna jest Ci też odpowiednia dawka i właściwy rodzaj ruchu.
Często kobiety mówią, że mają wystarczającą ilość ruchu wykonując swe obowiązki domowe. Być może, ale tego rodzaju aktywność nie obejmuje wielu grup Twoich mięśni - jest więc niewystarczająca dla układu ruchu.

Jeśli chcesz dłużej zachować młodość, urodę, zdrowie i sprawność, ćwicz regularnie, nie mniej, niż 2 razy w tygodniu, nie więcej zaś, niż 6. Tylko wtedy każdy element Twojego ciała zostanie odpowiednio rozruszany. Dzięki temu krew dopłynie do wszystkich tkanek, odżywi je, usunie z nich zbędne produkty przemiany materii i toksyny oraz dotleni.

Ćwicz to, co lubisz - możesz iść na siłownię, aerobik, sztuki walki, pobiegać, popływać lub po prostu pójść na spacer.

Jeśli ćwiczysz na łonie natury dodatkowo wzbogacisz swoje ciało o potrzebne Ci jony, olejki eteryczne wydzielane przez zioła i naenergetyzujesz się.
Jeśli ćwiczysz w grupie, powiększysz grono swoich znajomych, może znajdziesz przyjaciół, lub miłość?

Pozytywnych efektów ubocznych będących efektem ćwiczeń może być wiele. Będziesz czuć się też atrakcyjniej wiedząc, że robisz coś dobrego dla swojego ciała, a ono dłużej pozostanie sprawne, atrakcyjne i zdrowe.

Ćwiczenia fizyczne poprzez stymulację produkcji endorfin, zwanych hormonami szczęścia przeciwdziała depresjom i złemu samopoczuciu.
Dzięki gimnastyce powiększysz też objętość swoich płuc, co wpłynie dodatnie na podaż tlenu do Twych komórek.
Poza tym polepszysz przemianę materii, a więc będziesz mogła jeść więc więcej, a nie będziesz tyła. Twoja skóra zyska dzięki zwiększeniu krążenia i przez to odżywienia, natlenienia organizmu lepszy i zdrowszy wygląd. Postawa Twojego ciała stanie się prawidłowa, na czym zyska widok Twojej sylwetki.
Ponadto zwiększysz wydolność organizm, a poprzez natlenienie mózgu poprawisz swoją pamięć, koncentrację i procesy myślowe.
Dziękie regularnej aktywności fizycznej też znacznie dłużej, niż niećwiczące koleżanki sprawna. Być może nawet do końca swojego życia, jeśli tylko będziesz trenować prawidłowo.
Korzyści płynące z odpowiedniej ilości ruchu można mnożyć.

Jeśli nie masz pomysłu ani zbyt wiele czasu na ćwiczenia, ćwicz chociaż 2-3 razy dziennie takie podstawy (wszystkich ruchów wykonuj minimum po 10:

  • ćwiczenia głowy - wykonaj 10 -ruchów głową w lewo i w prawo; w dół i w górę, po 10 okrążeń w obie strony,
  • ćwiczenia rąk - wykonaj krążenia ramion w przód i w tył po 10, krążenia łokci, nadgarstków; następnie zrób wymachy całych rąk na boki, oraz w górę i w dół;
  • ćwiczenia tułowia: wykonaj po 10 skrętów tułowiem w obie strony, następnie skłony na boki oraz w przód i w tył oraz krążenia;
  • ćwiczenia nóg: krążenia kolan, marsz, wymachy nóg osobno w przód, tył, na boki.

  • Ćwiczenia te zajmują niewiele czasu, a angażują całkiem sporą ilość Twoich mięśni.

    Jednym z najlepszych rodzajów ćwiczeń angażujących nie tylko mięśnie i ścięgna, ale nawet narządy wewnętrzne odmładzających, odtruwających organizm, dotleniających, przeciwdziałających chorobom różnego rodzaju oraz im zapobiegających (coraz większa ilość lekarzy zaleca jogę w celach profilaktycznych i wspomagających leczenie różnych chorób) jest joga. Ćwiczenia jogi są znane już od tysięcy lat i nadal popularne. Sprzyjają naszemu zdrowiu, prawidłowej postawie ciała, przedłużają młodość i życie. Jest wiele rodzajów jogi. Na przykład gwiazdy Holywoodu bardzo lubią Power Jogę, albo Asztangę Jogę, gdyż kształtuje ona figurę oraz poprawia zdrowie i sprawność fizyczną. Te wszystkie odmiany jogi pochodzą z tradycyjnych asan jogi.

    Poniżej zapoznasz się z najpopularniejszą sekwencją jogi zwaną "Powitanie Słońca".
    Ćwiczenia te możesz wykonywać dwojako - dynamicznie (ale płynnie) albo pozostawać w każdej postawie od 5 do 60 sekund.
    Można też wykonać tę sekwencję kilka razy dynamicznie w celach rozgrzewki, a potem w sposób statyczny od 1-3 razy pozostając w każdej pozycji określoną ilość czasu.
    Ważne jest prawidłowe oddychanie przy wykonywaniu tych ćwiczeń. Z grubsza wygląda to tak robisz 1 ruch, wykonujesz wdech, drugi ruch, wydech i tak dalej. Oddech zawsze ma być głęboki i pełny. Najlepiej wykonywać go jak najdłużej, by powietrze wypełniło jak największą objętość płuc.



    Adres filmu: http://www.youtube.com/watch?v=HM1antrxRY0

    Powyższy tekst jest fragmentem kursu internetowego "Kosmetyka dla każdego" (patrz dział Kursy w lewym menu). Zapraszamy na kurs. Ucz się kosmetyki wygodnie w domu!