Artykuł, którego szukałaś

DIETA DLA SKÓRY


Skóra potrzebuje wielu związków, które powinno się dostarczać nie tylko w produktach kosmetycznych, ale i w codziennej diecie. Są to między innymi:

  • Witamina A - wspomaga regenerację skóry i nadaje jej ładny kolor. Jest w żółtku jaj, mleku i serze. Znajdziesz ją też w postaci prowitaminy w czerwonych i pomarańczowych warzywach, na przykład w papryce, marchwi i dyni oraz w warzywach liściastych takich, jak sałata. Witamina A jest rozpuszczalna w tłuszczu. Jest on niezbędny do jej prawidłowego wchłaniania.

  • Witamina B2 - jest w mleku i jego przetworach, produktach z pełnego ziarna oraz w zielonych warzywach.

  • Witamina B5 - Wspomaga regenerację komórek. Jest w drożdżach, mięsie, zielonych warzywach, grochu, fasoli, pełnym ziarnie zbóż i rybach.

  • Witamina C - chroni przed wolnymi rodnikami, działa przeciwzapalnie i pobudza produkcję kolagenu. Znajduje się w owocach i warzywach.

  • Witamina E - to przeciwutleniacz, który opóźnia proces starzenia się. Znajdziesz ją w kiełkach i ziarnach zbóż, jajkach, warzywach, orzechach i olejach.

  • Witamina H - działa przeciwzapalnie i hamuje łysienie skóry głowy. Dostarczysz ją organizmowi jedząc mięso, drożdże, orzechy i brązowy ryż.

  • Folacyna, czyli kwas foliowy - regeneruje skórę. Znajdziesz ją w dyni, marchwi, żółtku jaj, warzywach liściastych, drożdżach, fasoli i morelach.

  • Rutyna - zwalcza wolne rodniki, dzięki czemu opóźnia proces starzenia się organizmu. Uszczelnia też naczynia krwionośne. Znajduje się w białej skórce cytrusów oraz w owocach.

  • Cynk - wspomaga gojenie się ran. Jego źródłami są: mleko, kiełki, kasze, razowe pieczywo, ryby i warzywa.

  • Jod - jest w kapuście, rybach morskich i jajkach.

  • Selen - to kolejny przeciwutleniacz. Opóźnia proces starzenia się skóry i zmniejsza jej łuszczenie się. Pewne badania wykazują, że może przeciwdziałać powstawaniu nowotworów. Znajdziesz go w cebuli, kiełkach, pomidorach i otrębach.

  • Siarka - to składnik potrzebny między innymi skórze, paznokciom i włosom. Hamuje infekcje. Jest w cebuli, jajkach, rybach, czosnku i kapuście.

  • Wapń - działa przeciwzapalnie i antyalergicznie. Jest w mleku, białym serze, słoneczniku i brokułach.

  • Powyższy tekst jest fragmentem kursu internetowego "Kosmetyka dla każdego" (patrz dział Kursy w lewym menu). Zapraszamy na kurs. Ucz się kosmetyki wygodnie w domu!