Artykuł, którego szukałaś

FITNESS DLA PŁUC


Chcesz być fit? Ćwicz też płuca.

Bez powietrza, nie ma życia. Problem w tym, że zwykle czerpiemy go zbyt mało.
Kobiety często same zmniejszają głębokość swojego oddechu. Oddychają szczytami płuc, aby nie wydymać brzucha i wyglądać szczuplej.
Po jakimś czasie taki szkodliwy sposób oddychania staje się nawykiem i nawet nie zauważamy, jak płytko oddychamy. Czas to zmienić.

Zaangażuj swoje płuca do treningu! Oddychaj powoli i głęboko, kiedy jesteś w relaksie. Bądź świadoma swojego oddechu.

Ponadto wykonuj specjalny trening dla płuc. Pochodzi on z Indii. Trening ten nie tylko poprawi sposób Twojego oddychania, ale i doda energii, uelastyczni płuca, poprawi wydolność Twojego organizmu, dzięki czemu będziesz ćwiczyć jeszcze lepiej oraz uodporni na choroby płuc.

Szczególnie korzystne jest wykonywanie ćwiczeń oddechowych po gimnastyce. Najlepsze efekty dają one wtedy, kiedy robimy je 2 razy dziennie.

Każde z ćwiczeń rób od 1 do 5 minut. Najlepsze efekty uzyskuje się przy 5 minutach.

1) Stań wyprostowana. Rozluźnij się. Dłonie połóż na głowie. Taka pozycja daje większą objętość klatki piersiowej. Dzięki niej pogłębia się oddech.
Zrób wdech. Ma on trwać kilka sekund (ok. 7 sekund).
Potem wykonaj bezdech przez tyle samo sekund, ile trwał wdech (np: 7).
Następnie zrób wydech (7 sekund).
Tak wygląda 1 seria tego ćwiczenia.
Krótko mówiąc: długość wdechu = długości wydechu = długości bezdechu przy pełnych płucach. Wykonaj przynajmniej 10 powtórzeń.

2) Wykonaj wdech obiema dziurkami nosa.
Na przykład 6 sekund, bezdech - 3, wydech - 6, bezdech - 3.
Zauważ, że bezdech zawsze trwa tu o połowę krócej, niż wdech czy wydech.
Czyli tu długość wdechu = długości wydechu. Zaś długość bezdechu przy pełnych płucahc = długości bezdechu przy pustych płucach = połowie długości wdechu lub wydechu.

3) W tym ćwiczeniu długość wdechu = długości wydechu = długości bezdechu przy pełnych płucach = długości bezdechu przy pustych płucach.
Czyli np. wykonuj 6 sekund wdech. Zatrzymaj powietrze ptzy pełnych płucach na 6 sekund. Wykonuj przez 6 sekund wydech. Zatrzymaj powietrze na 6 sekund przy pustych płucach (na wydechu).

Wystarczy do 15 minut dziennie takiego treningu, najlepiej dwa razy dziennie, a szybko odczujesz różnicę!

Powyższy tekst jest fragmentem kursu internetowego "Przez umysł do zdrowia - PNR" (patrz dział Kursy w lewym menu). Zapraszamy na kurs. Ucz się wygodnie w domu i wpływaj umysłem na zdrowie!